Kesäleivonta pitäisi olla kevyt, sly 31

6.6.2015
Kesäkuu on alkanut, enkä vielä ole ehtinyt aloittaa kesädieettiä. Minulla on ollut käytäntönä joka kevät aloittaa nopea painon pudotus, muutama kilo vaan, koska tiedän, että Bosnian reissussa paino nousee keskimäärin 4 kg/loma.
Olen nytkin kovasti miettinyt, mutta kevät kärähti huomaamatta (tai onko se edes tullut koskaan? ) ja minä en ole vielä tehnyt mitään. Nyt jo palaa punainen valo vaatekaapissa, peilissä..... ihmettelen miksi semmosta ei ole jääkaapissa myös????
Eilen tuli kesäkuun SLY-paketti ja olen loputtomasti kiitollinen parilleni, ettei ole "pakottanut " minua leipomaan jotain raskasta ja suklaista, vaan tarjosi kokeilun kevyet ja kesäiset ohjeet:
-Riisirieska
-Vadelmajäädyke
- Vanilja-mansikkakakku
-Daim-marenkikakku
Katsotaan mitä saan aikaiseksi. Riisirieska voisi olla sopiva jos on dieetillä. Toki, lapset eivät tarvitse tulla mukaan, joten voin edelleenkin leipoa  (tai Amra voi tuurata, niin kuin ennenkin).
Paketti oli kanssa kootu sopivasti, ilman kiusallisia aineksia (paitsi nuo ihanat macarons-leivoksien kuvioiset servetit, mutta niissä ei taida ollakaan paljon kaloreita):


-servetit mitkä tuovat mieleen erään tv-mainos => voisin syödä niitä.
-etikka (marenkiin tai salaattiin)
-maissitärkkelys
-liivatelehdet
-vaniljatanko
Kiitos parini. Riisirieska on ensimmäisenä listalla.
Olen jo leiponut shakkikakkua, omalla twistillä, pojan synttäreille. Koetan ehtiä näyttää sen teille. Wiivuska on ehtinyt maistaa.


 

12 kommenttia

  1. Se on kyllä niin totta, että reissuissa tulee aina painoa lisää. Reissuilla täytyy nauttia ja maistella uusia makuelämyksiä. :) Kivaa viikonloppua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varsinkin kun tarjolla on kotimaan herkkuja, mistä olen haaveillut vuoden ympäri

      Poista
  2. Tuo riisirieska kuulostaa mielenkiintoiselta, koska olen kokeillut vain perunarieskaa.. Jään mielenkiinnolla odottamaan miten rieska tapuu riisistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on muuten tosi hyvää. Eilen illalla tehty :-)

      Poista
  3. SLY31-parisi7/6/15 15:33

    Kiva että paketti on ollut mieluinen! :) riisirieska on meidän perheen ehdoton lemppari!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eilen illalla tehty! Ihan hyvää. Munavoi en ole tehnyt, söimme sen "bosniaksi " ;)
      Kohta selviä miten!

      Poista
  4. Ihanan paketin olet saanut <3 ja mansikkainen Minecraft kakku oli tosi hyvää... =)

    VastaaPoista
  5. Ihana paketti ja herkullisen näköiset reseptit =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yksi on jo testattu, kahta mietimässä; )

      Poista

©Sokerivaltakunta. Sisällön tarjoaa Blogger.